Drogi uczniu, znajdziesz tu aktualności z "matematycznego życia SP4", listę filmów edukacyjnych, łamigłówki i przede wszystkim cenne informacje dotyczące konkursów, w których możesz wziąć udział

wtorek, 14 stycznia 2020

Projekt edukacyjny w klasie 6A i 6C

DOMINO MATEMATYCZNE – JEDNOSTKI DŁUGOŚCI I POWIERZCHNI
Samodzielne wykonanie przez uczniów pomocy dydaktycznych do nauki zamiany jednostek długości i jednostek powierzchni ma na celu utrwalanie umiejętności, które sprawiają uczniom kłopoty, dzięki nauce zarówno w trakcie przygotowywania domina, jak i podczas wspólnej zabawy edukacyjnej. Projekt ma rozwijać również umiejętności planowania działań i współpracy.

Harmonogram realizacji projektu:

15.01.20 Omówienie projektu i utworzenie zespołów.
17.01.20 Przedstawienie nauczycielowi planu pracy i zaplanowanych działań w formie tabeli z konkretnymi terminami realizacji, informacją za co odpowiedzialni są poszczególni członkowie zespołu oraz rubryką, w której zespół sam oceni realizację poszczególnych etapów.
21.01.20 Oddanie nauczycielowi propozycji, jakie wartości zespół chce umieścić
na cegiełkach domina. Jako identyczne wartości traktować można np.:
0,01 ha =1 a = 100 m²= 10 000 dm²= 1 000 000 cm²
Potrzeba 6 różnych wielkości przedstawionych na kilka sposobów za pomocą
różnych jednostek. Cegiełki warto zaprojektować zgodnie ze wzorem:
23.01.20 Termin oddania:
- gotowego domina,
- harmonogramu działań uzupełnionego o uwagi dotyczące realizacji,
- kart samooceny uczniów,
- diagramu procentowego pokazujący udział każdego członka zespołu w projekcie.

24.01.20 Prezentacja i ocena efektów pracy podczas lekcji matematyki.
Turniej klasowy - wykorzystanie przygotowanej gry do nauki przez zabawę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz