WIELKA NIEWIADOMA w 6B
2. Zakres merytoryczny turnieju obejmuje:
a.
Posługiwanie się działaniami na liczbach całkowitych i
wymiernych.
b.
Działania na wyrażeniach algebraicznych (redukcja
wyrazów podobnych, mnożenie sum algebraicznych przez liczbę).
c.
Rozwiązywanie równań pierwszego stopnia z jedną
niewiadomą.
d.
Zastosowanie równań w rozwiązywaniu zadań tekstowych.
3. Turniej odbędzie się z podziałem na I, II i III Ligę.
I Liga – zadania łatwe, jedno zadanie za jeden +
II Liga – zadania o średnim stopniu trudności, jedno zadanie za dwa +
III Liga – zadania trudne, każde zadanie za trzy +
4. Uczniowie dobierają się w pary i do poniedziałku 5 grudnia zgłaszają nauczycielowi,
w której lidze wystartuje ich duet.
w której lidze wystartuje ich duet.
5. Na początku lekcji uczniowie siadają w odpowiednim dla swojej ligi rzędzie.Każda para losuje
2 zadania i ma 10 minut na przygotowanie odpowiedzi.
6. Partnerzy
ustalają miedzy sobą strategię działania, aby efektywnie wykorzystać czas.
7. Zgłaszają swoją
gotowość, gdy oba zadania są zrobione i są gotowi do zaprezentowania
rozwiązania na tablicy. Para, która nie może zdecydować się, kto rozwiązuje,
które zadanie, nie zgłasza się i oddaje turniej walkowerem.
8. O kolejności wystąpień decyduje kolejność
zgłoszeń.
9. Każda osoba z
pary omawia przy tablicy jedno zadanie. Za piękne omówienie zastosowanych zasad,
mogą być przyznane dodatkowe plusy. Każdy uczeń oceniany jest za swoją
prezentację i zadanie, które rozwiązał na tablicy. Pozostali uczniowie obserwują
rozwiązanie i tok rozumowania prezentera, robią notatki w zeszycie.
10. W trakcie lekcji:
- uczeń z I Ligi może otrzymać + i dodatkowego + za prezentację,
- uczeń z II Ligi może otrzymać ++ i dodatkowe ++ za prezentację.
- uczeń z III Ligi może otrzymać +++ i dodatkowe +++ za prezentację.
(6 plusów, to ocena celująca)
- uczeń z I Ligi może otrzymać + i dodatkowego + za prezentację,
- uczeń z II Ligi może otrzymać ++ i dodatkowe ++ za prezentację.
- uczeń z III Ligi może otrzymać +++ i dodatkowe +++ za prezentację.
(6 plusów, to ocena celująca)
11. W razie
problemów w trakcie prezentacji, uczeń może prosić o koło ratunkowe do
przyjaciela (własnej pary). Jeżeli ta pomoc okażę się niewystarczająca i uczeń
nie potrafi doprowadzić rozwiązania do końca, zadanie może przejąć inna osoba,
zyskując w ten sposób dodatkowy jeden plus. Pierwszeństwo mają osoby z tej
samej ligi. W przypadku kilku chętnych, o wyborze będzie decydowało losowanie
przy pomocy rzutu kostką.
12. Pary, które nie zdążą się zaprezentować, na koniec lekcji oddają nauczycielowi swoje rozwiązania w formie pisemnej. Dostaną swoje punkty na następnej lekcji, pod warunkiem, że oba zadania będą prawidłowo zrobione.
Uwaga: Do dnia 02.12.2016 r. uczniowie klasy 6B mogą proponować zmiany w regulaminie, tak aby uczynić turniej jeszcze bardziej motywującym do skutecznego działania :)
12. Pary, które nie zdążą się zaprezentować, na koniec lekcji oddają nauczycielowi swoje rozwiązania w formie pisemnej. Dostaną swoje punkty na następnej lekcji, pod warunkiem, że oba zadania będą prawidłowo zrobione.
Uwaga: Do dnia 02.12.2016 r. uczniowie klasy 6B mogą proponować zmiany w regulaminie, tak aby uczynić turniej jeszcze bardziej motywującym do skutecznego działania :)
Wszelkie pytania proszę kierować do nauczycielki matematyki - Edyty Szymańskiej
........................................................................................................
Umiejętność samokształcenia ma wielką moc.
Oto filmy edukacyjne dla Ciebie:
Upraszczanie wyrażeń algebraicznych
Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych
Mnożenie i dzielenie wyrażeń algebraicznych przez liczby
Zapisywanie równań. Liczba spełniająca równanie
Rozwiązywanie równań
........................................................................................................
Umiejętność samokształcenia ma wielką moc.
Oto filmy edukacyjne dla Ciebie:
Upraszczanie wyrażeń algebraicznych
Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych
Mnożenie i dzielenie wyrażeń algebraicznych przez liczby
Zapisywanie równań. Liczba spełniająca równanie
Rozwiązywanie równań
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz